Ako sa naštartovať na aktívny deň

Ako sa naštartovať na aktívny deň

Ako vám pravidelné ranné cvičenie, kvalitné fit raňajky a správny pitný režim pomôžu naštartovať váš aktívny deň


Obsah:
1. Prečo zaradiť ranné cvičenie do vášho dňa (nielen v lete)
2. Pravidelné ranné cvičenie pre váš skvelý deň
3. Pravidelný pitný režim od skorého rána pre váš deň
4. Pravidelné fit a výživné raňajky pre váš akčný deň
5. Vytvorte si z pravidelného cvičenia efektívny návyk


• Leto a skoré brieždenie je dobrou motiváciou, aby ste si privstali a začali deň vlastnými rituálmi. Urobiť si ráno aspoň 20 minút pre seba, kým deti a partner ešte spia alebo si ukradnúť hodinu len a len pre seba. Pravidelné ranné cvičenie, fit raňajky a dodržiavanie pitného režimu vás dokonale pripraví pre váš akčný i náročný deň.

• Pár rýchlych a efektívnych pohybov rozprúdi krv vo vašich žilách i mozgové bunky. Niekoľko minút venujte tomu, aby ste boli plní energie a dobrej nálady po celý deň.

• Po kvalitnom rannom štarte vám pôjdu vaše povinnosti s väčšou ľahkosťou, nadhľadom a par excellence.


1. Prečo zaradiť ranné cvičenie do vášho dňa (nielen v lete)

1. dobrá dávke energie a dobrá nálada pre nový deň,
2. rozohriatie tela, rozprúdenie mysle a zvýšenie činnosti metabolizmu,
3. utriedenie myšlienok a odbúranie stresu z toho, čo vás čaká počas dňa,
4. vyššia šanca, že rozhodnutia a riešenia pôjdu ľahšie,
5. vnútorná motivácia pre kvalitné fit raňajky – po cvičení asi nesiahnete hneď po čokoládovom croisante, či?
6. pravidelnosťou cvičení s vyššou intenzitou dosiahnete zlepšenie kondície,
7. začnete deň starostlivosťou o najdôležitejšieho človeka vo vašom živote – o seba.


2. Pravidelné ranné cvičenie pre váš skvelý deň

• Začnite váš deň tréningovým rituálom v trvaní 10, 20 až 30 minút. Spôsob a druh ranného cvičenia – pilates, joga, strečing, aerobic, beh – si zvoľte podľa seba, vašich možností a fyzickej zdatnosti po ránu.
• Pravidelnosť, precíznosť a sebadisciplína tu majú svoj podstatný význam. Je úplne jasné, že z vyhriatej postele sa vám hneď nebude chcieť vyskočiť, ale premôžte sa. Zmeňte nastavenie mysle a predstavte si, ako sa budete cítiť po pravidelnom cvičení doma.
• Maličkosťou, ktorá vám pomôže vyhnúť sa rannému stresu, je aj to, že veci na ranné cvičenie a všetko potrebné si pripravíte už večer.
• Ak k rannému cvičeniu pridáte ranný otužovací rituál, budete prebudení a svieži dokonale.S návrhom cvikov alebo tréningového plánu pre váš ranný reštart vám radi poradíme. Urobíme zostavu cvičení podľa vášho temperamentu, ranného nastavenia a fyzickej kondícii, aby ste sa skutočne naštartovali do nového dňa a aj príjemne odreagovali.
• Keďže prax je viac ako teória, každý deň začíname ranným cvičením aj v našom centre. Už o 8.30 hod. na vás čakajú tréneri v skupinovom cvičení. Pridajte sa raz, dva razy a potom to už pôjde pravidelne.
• Rovnako si môžete pozrieť inšpirácie pre ranné cvičenie doma na našom youtube kanáli Rates Arena.


3. Pravidelný pitný režim od skorého rána pre váš deň

• Už večer si k posteli pripravte pohár vody. Hneď ako s prebudíte, napite sa. Na jednej strane sa prebudíte, na druhej strane hneď hydratujete telo po nočnom spánku.
• Pravidelný a správny pitný režim počas dňa je alfou a omegou toho, ako sa budete cítiť. Vždy sa pije viac, ako diktuje samotný smäd, čo je ešte dôležitejšie počas aktívneho (ranného) cvičenia.

6 tipov pre dodržiavanie správneho pitného režimu:
1. Denne by ste mali vypiť 2 až 3 litre tekutín.
2. Množstvo tekutín, ktoré sa odporúča denne vypiť, záleží od vášho veku, pohlavia, telesnej hmotnosti a vašich vnútorných hodín pocitu smädu.
3. Fľašu s vodou majte vždy so sebou počas pravidelného cvičenia, behu, v teréne alebo pohár s vodou počas vašej práce, či ste v kancelárii alebo doma.
4. Počas dňa pite pravidelne v menších dávkach (2-3 dcl vody).
5. Veľmi chladným nápojom sa radšej vyhnite, aby ste nespôsobili šok vášmu telu.
6. Ak vypijete nápoj s kofeínom, vyvážte ho 1 až 2 pohármi vody.


4. Pravidelné fit a výživné raňajky pre váš akčný deň

• Niečo malé a výživné sa odporúča zjesť ešte pred prvým ranným cvikom. Pripravte si polovicu krajca celozrnného chleba s arašidovým maslom, kúsky jablka so syrom a ingrediencie na malý smoothie do chladničky ešte večer a ráno máte o jednu prípravu menej.
• Ak viete, že pred ranným cvičením nič do seba nedostanete, naplánujte a urobte si poriadne vitálne raňajky.
• Vyvážené raňajky zodpovedajúce štvrtine nášho denného energetickému príjmu, by mali byť zložené tak, aby dodali organizmu proteíny, karbohydráty, vlákninu i trochu tuku.
• Müsli v kombinácii s čerstvým ovocím, obilninové kaše (sladké i slané), domáca granola s jogurtom alebo zeleninová omeleta môžu byť dobrým tipom pre zdravé fit raňajky, ktoré vám dodajú energiu pre ďalšie aktivity.
• Aj pri príprave vašich výživných fit raňajok vám radi poradíme. Pokojne sa nás opýtajte po vašom pravidelnom cvičení, alebo si pozrite recepty pre fit raňajky – blog na webe Rates Arena.
• Isto nájdete to správne orechové pre naštartovanie a vitalitu pre váš deň kvalitnými fit raňajkami podľa vašich chutí.


5. Vytvorte si z pravidelného cvičenia efektívny návyk

• Vyberte si svojich pravidelných ranných štartérov a rituály pre hodnotný a účinný začiatok každého vášho dňa.
• Leto je pre vytvorenie takéhoto zvyku vynikajúcim obdobím, keďže dni sú dlhé a my toho stihneme omnoho viac.
• Po niekoľkých dňoch (zvyčajne po nepretržitých 21 dňoch) opakovania jednej novej aktivity sa táto stane pre vás bežnou rutinou.
• A možno aj prudko návykovou aktivitou, lebo silná trojka – pravidelné ranné cvičenie, kvalitné fit raňajky a správny pitný režim vás dokonale naštartuje na akýkoľvek deň, ktorý vás čaká.


Vyskúšajte tieto tipy pre váš ranný reštart a užívajte si naplno každý deň – hneď, ako vyleziete z postele. Stačí zodvihnúť zadok, aby sa rozum a celé telo pridalo.

 

 

 

Daľšie články

3 odporúčania pre cvičenie počas dovolenky

3 odporúčania pre cvičenie počas dovolenky

6 tipov pre pravidelné cvičenie v lete

6 tipov pre pravidelné cvičenie v lete