Kuskus s pečenou zeleninou a cícerom

Kuskus s pečenou zeleninou a cícerom

Tento recept určite oceníte aj počas leta, kedy máme chuť na ľahké jedlá, ktoré naše trávenie príliš nezaťažia. Kuskus s pečenou zeleninou si môžete dopriať na obed alebo na večeru.

Čo potrebujeme:
• kuskus 100g
• polovica tekvice Hokkaido
• batát
• cícer v náleve / varený
• poľníček
• avokádo (polovica)
• karí korenie
• čierne korenie
• soľ podľa chuti

Postup:
• Začnime tým, že máme dve možnosti prípravy zeleniny. Pri natáčaní videjka sme zeleninu opiekli na panvici. Batát sme ošúpali a predvarili v osolenej vode, pokrájali na krúžky, tekvicu ošúpali nakrájali na tenšie mesiačiky a spolu s cícerom položili na rozpálenú panvicu s lyžicou oleja a karí korením. Opekali, kým všetky zložky nenabrali farbu.
• Pre mňa chutnejší variant, je pečenie zeleniny v rúre. V tomto prípade odporúčam nechať tekvicu so šupkou, pokrájame ju na mesiačiky, batát na krúžky všetko položíme na plech, vystlaný papierom na pečenie. Polejeme olivovým olejom, osolíme a okoreníme čiernym korením. Vložíme do rúry rozohriatej na 180 stupňov a pečieme domäkka.
• Kuskus zalejeme vriacou vodou s bujónom (ideálne nejakú zdravšiu podobu, bez zbytočných chemických zložiek)  ak máte vývar, neváhajte použiť ten. Tekutinu nalejeme cca 0,5cm nad vrstvu kuskusu, prikryjeme a necháme stáť 5 minút. Na rozpálenú panvicu dáme lyžicu oleja, karí korenie a následne scedený cícer. Opečieme dozlata. Poľníček opláchneme v studenej vode a necháme stiecť. Avokádo prekrojíme, vyberieme zo šupky a pokrájame. Po dopečení, všetko čo sme si pripravili naservírujeme do misky a môžeme podávať.


Dobrú chuť priatelia!

Daľšie články

3 odporúčania pre cvičenie počas dovolenky

3 odporúčania pre cvičenie počas dovolenky

6 tipov pre pravidelné cvičenie v lete

6 tipov pre pravidelné cvičenie v lete